En full vecka

 
 
 
En bra sysselsättning en grå novemberlördag!
 
 
Gumman har börjat med smakportiner och tycker det är hur gott som helst.....
 
 
 
Mjölk får hon inte dricka än men hon tycker förpackningen är hemskt fin!
 
 
Försöker äta LCHF och oftast går det bra, men det gäller att planera måltiderna.
 
 
Visst kan det vara lite jobbigt när det kommer fram så goda saker som kanelbullar, tur att Ruth inte vet ännu vad hon missar och bryr sig inte alls när Filippa mumsar i sig.
 
 
Ett besök till Blattnicksele med hela klanen blev det en kväll
 
 
Blev otroligt less på mig själv och i ett desperat försök att känna mig lite finare skulle jag raka benen, vilket resulterade i blodvite. Tur vi hade plåster hemma!
 
 
Och tack vare mitt förra blogginlägg som en mycket snäll mamma läst fick jag komma till henne och bli klippt och få ögonbynen plockade och färgade. Hon har dessutom en liten kompis som Ruth fick dela gym med.
 
 
Tänk att det finns så snälla människor!! Inte undra på att de får så söta barn :-)
 
 
 
 
 
 
På fredagkväll var det dags för lite teater! På en personalfest för landstinget hade vi knåpat ihop några sketcher och jag tror det var uppskattat av publiken. Har då själv sällan skrattat så mycket som den här kvällen.
 
 
Den här veckan har pappa jobbat borta och vi har varit hemma själva, barnen och jag. Gissa om han uppskattade att få komma hem och bara mysa i soffan med liten!
 
 
Veckan avslutades med ett besök hos pappa, som orkade vara uppe och med sitt otroliga tålamod hjälpa syster med en krånglande stickning. Söndagar är också den dag mina systrar fyller på veckans dosett med medicinen han ska. Bland kaffe och sockerkaka- en bild av vår verklighet.
 
 
Och mormor tar gärna hand om Ruthan en stund.
 
#1 - - ia:

Ja du, livet kan kännas aningen hektiskt i perioder! Men det har väl sin charm det med antar jag. Kul är det iaf att få lite koll på livet i norr och se några bekanta ansikten med jämna mellanrum. Richard såg för övrigt för j****g ut! ;-)

Men lillRuth blir då bara sötare för var dag. Så fortsätt blogga Carola även om jag ibland kan sakna dina "hetsigare" inlägg på vk-bloggen. Du hade alltid en sansad ton, än hur jag kunde se framför mig hur det rök ur öronen på dig, vilket jag beundrar dig för. Så fortsätt!
Och ha en bra jul :-)

Svar: Å tack för att du läser min blogg och för din kommentar! Visst har hetsen sin charm och vad skulle jag annars ha mig för om inte barnen höll mig sysselsatt :-) Richard är en naturbegåvning när det gäller teater, det kan jag lova och jag hoppas jag får chansen att spela med honom fler gånger!

Visst är hon fin Ruth! Söt som socker. Kul att du saknar blaggandet på vk! Det gör jag också ibland men man tröttnar till slut när man inte får någon respons, kunde bli galen ibland när man upprördes över något och var bara tvungen att få ur mig det.
Lola med Å