Jag vet inte

När jag läser andras bloggar är de så sprudlande glada med bilder på jätte söta barn och allt de hunnit med i sina liv. Jag blir så glad när jag läser dessa bloggar men samtidigt lite sorgsen. När livet går åt ett håll man inte ville, inte räknade med och man får vara glad att man kommer upp ur sängen på morgonen.  När jag inte orkar baka, träna, äta nyttigt eller ens fota barnen. När allt det där jag tyckte var roligt förut inte har någon plats i mitt liv. Då borde jag kanske inte skriva alls? Ingen vill väl läsa om mina sorger och bedrövelser! Men jag är ändå glad att jag i alla fall inte tappat skrivandet. Det hjälper mitt i kaoset.
 
ta hand om varandra!
#1 - - Åsa:

Klart du ska fortsätta skriva. Du skriver ju om livet, och det är inte alla gånger klämtjeckt och roligt, snarare tvärtom. Du får säkert många av oss att inse att vårat liv inte är så tokigt just nu.

Svar: Tack Åsa! Nej, livet kan vara allt annat än käckt men det kan ju ha sitt syfte att skriva när man har det jobbigt också, för att andra ska kunna känna att de ändå inte har det så dumt ändå! Kram
Lola med Å

#2 - - Josefin :

Livet är upp å ner. Att skriva har alltid hjälpt mig genom de svåra jag varit med om i livet. Man är starkare än vad man ibland kan tro. När man gått igenom något tungt/tråkigt kan man faktiskt njuta av livet på ett annat sätt därefter.

Svar: Visst är det så Josefin. Att skriva om eländet hjälper mig att bearbeta allt och får mig att må lite bättre, annars skulle jag inte skriva. Livet är för det mesta underbart och väl värt att njutas av. Kram!
Lola med Å