Nog är det konstigt.....

Tycker det är väldigt roligt att många följer min blogg och intresserar sig för vad som händer i mitt liv.
Ibland får jag en kommentar på byn eller en skriven, vilket känns otroligt kul!
Att läsa en blogg eller ens en skriven text gör det fritt att tolka det som skrivits fritt. Man kan missförstå eller lägga in egna värderingar i det man läser och det är inget jag kan göra något åt. Jag har alltid varit noga med att inte lämna ut någon i min blogg med namn eller direkt beskrivning. Om någon däremot känner igen sig eller känner sig träffade av det jag skriver har jag lyckats väcka eftertanke, vilket ibland är mitt syfte.
 
Detta är helt okej, men om man sedan väljer att berätta för någon som INTE har tillgång till min blogg och själv kan läsa den blir det genast knepigare. Om syftet med det är att få mig i sämre dager vet jag inte, men tanken känns nära. Du som läser detta inlägg får gärna kontakta mig om det är något du undrar över eller tycker jag gör fel så ska jag förklara för dig, du vet nog vad jag menar.
 
Kom ihåg att det ALLTID finns två sidor på ett mynt och en berättelse har sällan bara en version. Tyvärr har du bara hört den ena och dömer efter det. Om du inte kan stå för det du tycker och för vidare till andra ber jag dig sluta läsa min blogg och ägna dig åt annat.
 
 
#1 - - Pia:

Så kloka ord, tänk om vi alla kunde anamma detta, inkluderar mig själv också. För jag vet att jag också har kanske "dömt" någon eller någons åsikt utan att veta hela historien. Men jag har blivit äldre och förhoppningsvis klokare med åren och försöker idag att bromsa mig själv och tänka efter innan jag öppnar truten. Inte alltid så lätt men ambitionen finns. Men det du säger är riktigt viktigt, och viktigt för båda parter. Ingen vill bli dömd på osanning och ingen vill bli dömd för att fara med osanning. Därför behöver vi alla stanna upp lite grand och kanske rannsaka oss själva innan vi pratar OM andra. Tack för en trevlig blogg Carola.

#2 - - Carola:

Tack för din fina kommentar Pia!
Precis som du så har jag under senare år börjat tänka på ett annat sätt och försöker att tänka mig för innan jag dömer andra. Vad vet jag om hans/hennes liv egentligen? Det är så tråkigt att bli dömd utan att ha blivit hörd och fått en chans att förklara. Tyvärr kommer inte vishet med åren för alla men jag tror vi är på rätt väg du och jag!