Get shit done

Att få saker gjorda får mig att må bra! Ibland är det otroligt segt och jag drar ut på sånt som måste göras, särskilt sånt jag tycker är jobbigt. Som att ringa det där samtalet jag borde ringt för länge sedan eller sortera den där högen med papper som bara växer....
Jag hittade en sån bra bild som fick mig att vakna till och inse att det är lika bra att "ta tag i skiten". Man mår så mycket bättre när det är gjort. Prova så får du se.
 
 Mitt nya levnadsmotto!
 
För snart tre veckor sedan stod det klart att min vän och jag ska starta eget företag. Efter nio månaders vånda och magont blev det till slut klart. Jag har knappt fattat det ännu! Många har grattat oss och sagt "men nu har ni väl mycket att göra" Ja, jävlar det har vi! Hjälp. Var ska vi börja??
Det är flera delar i detta som alla är lika viktiga men vissa är roligare än andra; som att börja med inredningen till exempel. Jisses vad jag längtar efter att ta tag i rummen och göra det trivsamt. Att göra rummen lekvänliga och huset välkomnande. Det var min pappa som byggde stora delar av det, och jag har vuxit upp där så det känns extra roligt att mina och andras barn får chansen att vistas där. Gården är stor och fin, som gjord för utelek. Ska bara sätta dit lite saker som passar för barn så kommer det att bli bra. Planerar för Öppet Hus i sommar så att alla kan komma och titta. Bara en sån sak, vad ska vi baka till den dagen?!
 
Den andra delen är att starta företag. Det är mycket man ska tänka på som man aldrig gjort förut. Affärsplanen är klar, företagsformen är klar, budget är klar och möten är bokade. Det är väldigt spännande och oj vad vi lärt oss längs vägen!
 
På nätet finns så många fina bilder och ideér, här är några:
 
 
 
Visst är det bilder på saker man blir glad av! Jag har en känsla av att barnens rum här hemma kommer att få se ut som de gör ett bra tag till innan jag tar itu med dom, men det gör nog inte så mycket. Det blir en utmaning att göra saker som inte kostar en förmögenhet. Har redan börjat sy kuddar och måla om möbler.
 
Ruth sover i vagnen i skuggan under syrenbusken och jag sitter ute på altanen. Underbara dagar med sol och värme har gett oss extra energi, och Ruth är glad mest hela tiden. Hon tycker nog livet är underbart!