Vikten av ordning

Efter senaste dagarnas sommarvärme kan jag bli glad åt en mulen dag när vi inte behöver gå ut. Då passar jag på att städa, rensa och göra ordning! Tänk så mycket lättare livet blir när man vet var man har grejerna. Man slipper leta sig fördärvad och allt som ska göras går mycket lättare när man bara behöver hämta hammaren, limmet, saxen, pennan- för att man vet precis var de finns!
 
Mitt pysselrum är fortfarande inte färdigt så det fortsätter jag med lite i taget. Att jag i går fick en ny bok i brevlådan gjorde mig än mer sugen på att ta ut allt från Ruths rum och börja om från början med inredningen! Hon har så många saker och de flesta hamnar på golvet. Ska nog ta mig en funderare på vad hon verkligen gillar att göra där inne och sedan ta bort allt onödigt. Visst låter det som en bra plan? :)
 
 
 
 
 
Konservburkarna ska förstås målas eller kläs med papper någon gång.
 
 
Älskar min Dymo som jag kan märka upp allting med!
 
 
 
 
 
Ni förstår vad jag menar va.......