Sorgligt

Jag brukar se det som lagom underhållning till en virkning eller bara slöa i soffan på en tisdagkväll, att titta på "Svenska Hollywoodfruar" men i går blev jag allt annat än underhållen. Jag blev förbannad.
 
Ibland har vi nog alla funderat över var respekten som fanns förut tagit vägen. Det där självklara som att lyssna när läraren pratar, inte kalla varandra fula saker, att hälsa när läraren hälsar när lektionen börjar etc. Jag vet att tiderna förändras och inget kan vara som det alltid varit, vilket blev extra tydligt i gårdagens avsnitt. Efter att ha sett detta är det inte ett dugg konstigt att respekten inte finns längre.
 
Utan minsta eftertanke förnedrar man varandra genom att skicka porriga bilder till en kvinna för att reta henne. Man drar sig inte för att kalla henne häxa och alla möjliga fula saker, ber henne dra åt helvete och beter sig värre än den mest obstinata tonåringen. Kvinnor som skulle kunna vara förebilder för andra, har pengar för att kunna göra bra saker men istället lägger tiotusentals kronor på att spruta in blod i ansiktet så att de ska se "fräscha" ut!?
Som beställer hem frusen hundmat i fina påsar och som gnäller över att ens egen kyl är tom. Som köper en lyxbil för att man är ensam och övergiven av en man som ser till att hon kan stanna hemma och inte behöva lyfta ett finger för att få in pengar. Som ser till att hunden får akupunktur ( ! ) för att den är "olycklig", istället för att ta ut den i friska luften och låta den vara.....hund.
 
Skulle kunna ta upp miljoner exempel men nu väntar påklädning av barn, frukost, lämning på dagis och jobb. Välkommen till min verklighet! Och jag lovar att jag aldrig kommer att se ett avsnitt till av "Hollywoodfruar"!
 
Ta hand om varandra.