Verkligheten

En vän frågade mig varför jag bloggar? Blev lite ställd och kunde egentligen inte ge ett bra svar, mer än att jag gillar det. Precis så är det! Har alltid älskat att skriva och när Bloggen blev ett sätt att få uttrycka sig i passade det mig väldigt bra. 
 
Bloggar man för att få bekräftelse? Att få medlidande? För att få uppmärksamhet? Ja, kanske. Vi lever i en tid där vissa har ett stort behov av att bli bekräftad av andra, få ett svar på att man verkligen duger som man är och att någon annan har samma tankar och åsikter som en själv. Då är bloggarna ett utmärkt forum. 
 
Jag bloggar för att jag kan! Jag har den stora turen att bo i ett land där det råder Yttrandefrihet. Bara en sådan sak! Jag får skriva och tycka vad jag vill. Nästan. 
 
Därför tänker jag fortsätta blogga.
 
Nu sänker sig mörkret och jag får tända mina ljus. Älskar hösten! C och jag har kommit fram till en del saker och tagit viktiga beslut i sommar. Det känns väldigt bra och att ha ett mål att jobba mot är positivt på många sätt. Från att ha varit låg och uppgiven har jag gått till glad och förväntansfull. Nu kan det bara bli bättre. 
 
 
Mitt nya motto! Njut av det du har medan du strävar efter det du vill ha. Precis vad vi gör just nu.
 
Ta hand om varandra.