Kväll

Det blev en lång dag med många tankar och en del tårar. Det som hände under andra världskriget med förintelseläger och utrotning av människor som ansågs sämre är så hemskt att det är svårt att greppa. "Shindlers List" gjorde nästan fysiskt ont att titta på med alla scener från Auschwiz, tågen och barnen.......
 
Jag insåg att många ungdomar vet väldigt lite om den här tiden och jag förstår nu vad de som överlevt menar med att vi aldrig får glömma det som hände och att vi måste fortsätta prata om det. 
 
En lång dag som fick mig att tvivla på att det någonsin kommer att bli lugnt i mitt liv. I jämförelse med förintelsen är mina problem tämligen futtiga, men det är dock jobbigt att bli ifrågasatt och tvivla på sig själv. 
Kanske är "Sköt dig själv och skit i andra" bäst att leva efter??! Att engagera sig är ingen merit, det har jag förstått. Det jag däremot aldrig någonsin kommer att förstå är varför folk inte kan säga saker rakt ut, istället för att gå omvägar och anta saker, istället för att fråga mig?? Tro mig, jag skulle gladeligen svara......
Att inte bli berörd när man jobbar med människor är svårt. Kanske passar man bättre vid ett löpande band på ett pappersbruk. 
 
God ord natt och sov gott!
 
 
#1 - - Anonym:

Jag tycker du verkar vara en underbar människa Carola! Du verkar så mysig på nått sätt :) Ta hand om dig & ställ dig inte vid ett band på en pappersfabrik, du ska fortsätta vara där du är, jag lovar att du sprider glädje & att eleverna uppskattar det du gör =)

Svar: Men tack snälla du......du anar inte hur glad jag blir över dina ord.....Jag skulle aldrig trivas på en fabrik och egentligen vet jag att jag passar där jag är just nu. Det är mest vuxna som får mig att tvivla och jag blir så besviken ibland. Hoppas jag gör något bra och att mitt oftast glada och positiva sätt smittar av sig :)
Lola med Å

#2 - - birgitta almroth:

jag var tvungen stänga av ett tag när jag tittade på filmen Schindlers List på DVD.Det var tunga scener.
Jag har en bok om yoga om du vill låna