Några dagar i juli

Den här sommaren går nog till historien som en av de sämsta när det gäller vädret! Jag försöker njuta ändå och hitta på saker, som att städa, städa, baka, städa.....
 
 
 
Drog i gång stora rensningen av skåp i hallen en dag.....
 
 
Och fick till det rätt bra! Allt har sin plats och återvinning blir genast lättare.
 
 
Att baka är något jag gillar och det passar ju extra bra när regnet smattrar mot rutan och himle är grå.
Försökte mig på att göra Cakepops men jisses vad dåligt det gick! Det var inget för mig och det vet jag nu. Barnen tyckte de var goda men inte såg de ut som i alla fina bakreportage och bilder på bloggar.....
 
 
Det är viktigt att ha hemma ingredienser när man får lust att baka så därför fyllde jag på mitt förråd lite.
 
 
Så jag kunde göra min första egna Lemon Curd!
 
 
 
Som jag fyllde mina vetebullar med! Plus lite blåbär. 
 
 
C har skördat årets första chilis och de är himla vackra, eller hur?!
 
Nu återstår bara två veckor av min ledighet och jag ska göra mitt bästa för att de ska bli bra.