Och livet går

En dag i taget, i allt det nya.
Först nu börjar jag komma in i rutinerna på mitt nya jobb och inse att tiden som vanligt inte räcker till när man jobbar som lärare! Det där med reflektion och planering och anpassning får göras hemma, till stor del. 
 
Jag har nog inte riktigt förstått att vi bor i en stad nu!? Kvällarna blir korta och intensiva med hungriga och trötta barn och en pappa i familjen jobbar till åtta, nio och kommer hem tröttast av alla. Att lägga sig tidigt har blivit en regel utan undantag. Inget nattsudd här inte! 
En annan regel är att planera veckans mat och handla på söndagar. Att komma på vad man ska äta samma dag och handla efter jobbet är inget alternativ, även om vi har bra affärer på vägen hem. Man varken orkar eller vill handla, man vill bara hem. 
 
Hemma har vi fått till det riktigt bra och packat upp många kartonger. Det börjar allt mer likna vårt hem, även om jag helst nu skulle vilja ta bort all träpanel som var modernt på 70- talet och sätta upp snygga tapeter, måla taken och se till att ljuset hittar in! Frans rum ska fixas först av allt och han har redan gjort klart för oss hur han vill ha det- en tapet med rymden, en säng med extra plats för kompis som vill sova över och en egen tv! Förra helgen gick vi runt på Ikea och tittade bara han och jag. Mycket trevligt.
 
Ruth trivs jätte bra på sin nya förskola och lär både barn och fröknar ord och uttryck de aldrig hört förut, i sann norrländsk anda! I dag ringde det på dörren och där stod flickan från huset mitt emot och undrade om Ruth ville leka. Det ville hon och snart hade de varsin prinsessklänning på sig och dukade upp till picknick i solen. Behöver jag säga att mamman och pappan blev glada! Äntligen. 
Frans var i går på pool- och grillparty! Hos en klasskompis som fyllde tio år. Glad och lycklig kom han hem efter tre timmar och berättat att de hade både pool och jacuzzi, och att de grillat korv och hamburgare. 
 
 
En del av den ena uteplatsen. Här sitter vi mest på eftermiddagen när solen värmer ända till kvällen.
 
 
I dag fick vi upp gardiner vid matplatsen.
 
 
Kvällarna har varit otroligt ljumma och sköna så förra lördagen åt vi middag ute och drack vin I ljusens sken.
 
Ja, vi har det bra. Saknar ibland allt vi lämnat men jag vet att det är rätt. Allt kommer att bli bra.