Mulet

Den här veckan har varit grå, kall och mulen på alla möjliga sätt. Har inte kunnat sova ordentligt och saknat energi till att göra så mycket. Jag längtar efter soliga varma sommardagar. I går piggnade jag dock till efter ett besök på Bilbingo! Det var första gången för mig men jag hade sällskap av ett riktigt proffs som hjälpte mig hålla reda på mina siffror, och kaffe i termos hade hon till oss! 
 
Att baka är ju en bra sysselsättning när vädret är tråkigt och precis som jag skrev förut fick det bli Vetelängder med choklad. De blev riktigt goda kan jag lova.
 
 
Kavlade ut degen och fyllde den med kakao, socker, smör och pellets av vit choklad. 
 
 
Delade degen i två delar, lade dom i två formar täckta av bakplåtspapper och klippte dom halvvägs för att få ett flätmönster.
 
 
Penslade med uppvispat ägg och pärlsocker innan jag gräddade i ugnen 30 minuter. Doftade ljuvligt när jag tog ut dom.....
 
Vad gör du dessa grå dagar?