Vad behöver man egentligen?

Sitter och tittar på realityserien "Tunnelbanan" som handlar om ordningsvakter som jobbar i Stockholms tunnelbana. Jag kan inte låta bli att titta eftersom det fascinerar mig hur folk låter alkohol och droger förstöra kvällar, liv och relationer. Än mer fascinerande är det att någon orkar ta hand om dessa människor dagligen! De måste ha ett enormt tålamod.
 
Tanken på att ens egna barn skulle hänga där eller ens passera Slussen en kväll på väg hem ger mig rysningar. Att bo och växa upp i Norrlands inland på en ort med knappt tvåtusen invånare känns en aning tryggare. Här händer sällan hemska saker och de flesta har koll på varandra och om något "skumt" är på gång i form av främmande bilar på fel plats på fel tid, till exempel. Om en tonåring fått i sig lite för mycket på en utekväll vet alla vem de ska ringa för att få hem henne eller honom säkert. Det är jätte bra.
 
Om man äskar fotboll, innebandy, fiske och skoterkörning är min hemort paradiset. Skulle man däremot tycka det är kul med dans, musik eller teater blir det genast svårare. Utbudet är begränsat vilket är helt förståeligt. Det finns en skola att gå till, två förskolor och när du ska vidare till gymnasiet måste du antingen pendla sexton mil per dag eller helt byta bostadsort. 
 
Att som vuxen ha ett jobb man trivs med, ett bra boende, vänner att umgås med och en givande fritid är något jag värderar högt. 
 
 Just nu står jag i ett stort vägskäl och vet inte vilken väg jag ska välja. Ingen kan vägleda mig eller säga hur jag ska göra. Det måste jag komma på helt själv. Ibland känns det som jag ständigt cyklar i motvind och det börjar tära på krafterna. 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
#1 - - Anonym:

Som Man Bäddar får man ligga

Svar: Du ANONYM som skriver "som man bäddar får man ligga" Skulle så gärna vilja veta vad du menar........Ja, jag bäddar min egen säng för det gör ingen åt mig. Vem bäddar din säng?
Lola med Å