Som om....?!

Blev sittandes i uterummet sedan alla andra i huset lagt sig, för att njuta av tystnaden och solen och värmen. Att bo i Norrlands inland på sommaren har sin charm, jag lovar!! Önskar att sömnbehovet gick ned till hälften denna korta tid på året, för då skulle jag gärna vara uppe några timmar till. 
 
I dag åkte jag till Habiliteringen i Lycksele för att få råd, information och tips på hjälpmedel till A som fått diagnosen Autismspektrumtillstånd. Det var väldigt bra att få prata med både kurator och terapeut, och jag blir än en gång så imponerad av den hjälp som finns att få för barn med speciella behov! Sverige är fantastiskt.
 
Känner mig dock lite ensam mitt i allt detta. Ibland blir tankarna på framtiden jobbiga. Här och nu ska jag fixa. På de sätt jag kan.
 
Något annat som stör mig just nu är bristen på handlingskraft och beslut och besked! Och då handlar det enbart om mig själv. Nu skrivs det massor om lärarbristen i kommunen och här sitter jag- utbildad och klar, med hus, familj och man med jobb på orten. Vill inget annat än att jobba! Istället ska jag stå som arbetssökande med allt vad det innebär. Nu lär jag väl få "sparken" istället. Om någon läser detta. 
 
Ha en fortsatt fin kväll!
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Varför arbetslös ? Har du inte jobb på skolan ?

Svar: De anställer terminsvis så över jul och sommar har jag ingen anställning.
Lola med Å