Sommar!??

Torsdag morgon och ute blåser det i vanlig ordning kalla vindar  och jag är nog inte ensam om att undra om värmen någonsin ska komma......
 
I går fick barnen och eleverna sommarlov och det blev en dag med många känslor. Det är något speciellt med kyrkan, finkläder och blommor och vacker och sång. Våra fina nior som lämnar skolan för att gå vidare i livet med allt vad det innebär! Och alla andra som kliver upp en årskurs och blir kvar ett tag till. Kan inte förstå att min Axel börjar sexan i höst! Det är stort. Här är mina fina killar.
 
 
 
Jag har länge gått och undrat över framtiden med jobb då jag inte har en fast anställning ännu och det har tärt på mig att inte veta hur hösten ser ut. Jag har verkligen trivts bra med både kollegor och elever så det skulle kännas jobbigt att lämna allt. I går fick jag dock besked om att jag får jobba som lärare i svenska och engelska! Från tårar i kyrkan till lättnad och glädje. Kändes nästan som en fredag!
 
 
Vi firade med Tacos till middag och glass till efterrätt. På kvällen gick Axel på bio för att se nyaste Jurassic Park med en kompis medan C städade upp på gården och jag röjde lite inne. En ganska bra kväll.
Nu väntar en dag med uteaktiviteter på jobbet! Ska se till att klä mig varmt.
 
Ha en bra dag!