Både det ena och det andra

Att ha en undebar liten treåring hemma får mig att faktiskt längta till julen med allt vad det innebär! 
Glädjen i hennes ögon när vi i helgen pyntade köksfönstret med ljusstake och lite julsaker är härlig att se, och det skulle inte förvåna mig om vi tar fram julgranen nästa helg bara för att hon vill..
 
"Gud ger en inte mer än man kan klara av" Känns det citatet igen? 
 Jag har hört det många gånger och kan inte låta bli att tänka "antingen är Gud galen eller så har han jäkligt tråkigt"!? Eller så har han bara dåligt omdöme. Jag kommer nämligen aldrig att förstå meningen med att vissa drabbas av prövning efter prövning, problem efter problem medan andra glider genom livet på en lyxyacht utan minsta krusning på vattenytan. Jag kan inte ens se en mening med allt längre. ADD och Autism. Vad vet du om det? Kanske inte särskilt mycket. 
Främlingsfientlighet och rädsla för det okända. Vad vet du om det?
Att säga sin mening eller knyta näven i fickan?
Brist på intresse och engagemang från andra i sin omgivning. Har du någonsin upplevt det?
 
Jag har mer än jag kan hantera just nu men ändå gör jag det. Av någon anledning biter jag ihop och går på. 
 
Sov gott!