Ensam men ändå inte

Jag har nu varit hemma med barnen själv två veckor sedan Christer började jobba i Stockholm. Vad kan jag säga annat än att det är en vida skillnad på att vara en och två föräldrar! Intensivt blir det från morgon till kväll och när alla barnen äntligen somnat har man ingen energi kvar till egen tid, det är bara sängen som lockar så att man ska orka med nästa dag. Här är några bilder från våra veckor.....
 
 
Efter en snabb dusch medan barnen ännu sover på morgonen tömmer jag tvättmaskinen på vägen upp och tänker att jag får hänga allt senare!
 
Har slutat dricka kaffe varje morgon eftersom det är så tråkigt att inte dela det med någon. Men ibland behöver man en kopp för att överleva!
 
 
Vintern har visat sig från sin allra finaste sida och vi har tagit långa promenader Ruth och jag.
 
 
Axel och jag hjälps åt med läxan
 
 
medan Frans och Ruth håller oss sällskap.
 
 
Vi hämtar storebror på skolan.
 
 
Jag hjälper syster att få lite ordning på alla sina tyger. Hon skulle kunna öppna tygaffär, jag lovar!
 
 
Och en något förvånad Ruth njöt av ett bad i hennes diskho! Här har nog alla barn i familjen badat någon gång.
 
 
En kväll besökte vi biblioteket och de här två hade en mysig stund bland alla böckerna :-)
 
 
VIPS så var pappa hemma igen och det blev dags för bad! Trodde det var för stojigt för Ruh att bada med de andra men det visade sig att hon ÄLSKADE att vara i bassängen! Inte ett dugg rädd var hon och det var underbart att se hennes ivriga min.
 
 
Axel och Frans tyckte det var kul med lillasyster som också ville vara med.
 
 
Alldeles för fort var helgen slut och snart var det bara Ruth (och Hampus såklart) hemma. Christer åkte på jobb och barnen till sin pappa. Ruth intog soffläge och tog lugnet med ro.
 
 
Och medan "Sandus" som han numera ska heta enligt Frans eftersom han aldrig är hemma utan bara är ute och sandar, drog i väg på nya uppdrag....
 
 
.....ägnade jag mig åt virkning bredvid en sovande Ruth. Mer spännande än så blir det inte i sängkammar´n nu för tiden! haha....
 
Snart är den här veckan också slut och helgen med första advent närmar sig. Jag ser fram emot att få ta fram julsakerna, bara jag kan hitta dom!