Att duga som man är

Att leva är spännande!! 
Att inse saker och upptäcka vad som egentligen är viktigt är riktigt upplyftande, energigivande och rofyllt. Ens inre stillas och pusselbitar hittar sin plats. Det som tagit år att komma fram till sitter plötsligt där och med ens vet man!
Helt fantastiskt.
 
Att bo där jag bor har sina begränsningar, på gott och ont. Att jobba med det jag jobbar har sina begränsningar. Jag kan varken uttrycka mig fritt eller tänka fritt. OM jag inte vill riskera att bli lynchad eller åtminstone bli tillplattad på ett eller annat sätt. Satt på plats. Liksom. 
Jag tänker berätta om en elev som jag hade lektion med i dag och som i slutet sa: "Jag älskar Carola"! Hon är en bra lärare och jag vill ha fler lektioner med henne"! Den kommentaren tänker jag tillåta mig själv att vara stolt och glad över. Den fick mig att tänka att jag kanske duger som jag är ändå.......?
Något måste jag göra rätt.
 
Mörkret faller, rotsaksveckorna är här och jag tänder ljus på kvällarna. 
 
Ta hand om dig!
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Jobb, Känslor, Livet