Bak och fram

Tittar på Aktuellt och följer utvecklingen i Göteborg, där folk skjuts ihjäl dagligen. Det är skrämmande och jag är glad att jag tog mig därifrån för en så där tjugo år sedan! Tanken på att låta mina barn växa upp i en storstad känns främmande. 
 
 
Jag har många fina minnen från den vackra staden på västkusten, "Sveriges framsida",  och jag är glad att jag flyttade dit en gång. Jag fick en son som föddes på Sahlgrenska Sjukhuset, långt från familj och vänner.  Närheten till de som står en nära blev allt viktigare när Hampus kom och jag flyttade norrut igen. 
 
 
Att ha en dotter som snart fyller tre är spännande på många sätt! Det senaste fenomenet är att inte lägga sig och sova på kvällarna. Nu är hon vaken tills vi ska sova.
 
 Har du inte tittat på " United state of Cakes" på femman- Gör det!! Himmel så underbara bakverk och de har verkligen hittat rätta killen att leda programmet......
 
 
Bara en sådan sak som hemmagjord Nutella! 
 
 
Eller varför inte en tårta i all enkelhet. Jag vill bara ta fram alla ingredienser jag har, starta min Kitchen aid och sätta igång! 
 
I morgon är det fredag igen och den är faktiskt väldigt efterlängtad. 
 
God natt!