En helg i april

Kändes som värsta lyxen att fredag var fri från jobb för både mig och C. Var precis som att få en extra Lördag! Vi har städat garage, källare och förberett för sommaren som förhoppningsvis kommer genom att röja på altanen. På söndagen kom snöfallet och allt kändes som ett skämt......
 
 
 
Ruth hjälper mer än gärna till.
 
 
 
C har tillverkat hyllor på löpande band! Är så imponerad av hans förmåga att göra egna saker utifrån en bild i en tidning eller på nätet. Och allt är så välgjort.
 
 
Tack vare honom har stora fönstret i trappan nu fått en fönsterbräda och jag ställde dit mina "palmer". Tyckte de kan passa bra i solen! 
 
 
Nya hyllan och farmors piedestal får stå i hörnan med fina mattan och sköna fåtöljen man kan sitta i när man känner för det och har tid! 
 
 
På lördag hade vi kalas för Frans som blir nio år på måndag. De hade verkligen kul och två timmar kan gå rasande fort! När klockan var sju och alla hade gått hem fick vi njuta av supergott kött som marinerats i timmar, champinjonsås värd gudar och en gratäng gjord på rotsaker. 
 
 
På söndagen tog jag fram mina fina päron från Biltema och gav dom en makeover!
 
 
Tack vare sprayfärg fick de en ny rosa och babyblå nyans.
 
 
Även Ruths bord från tiden när storebror Hampus var liten fick en omgång med varmpistol och skrapa.
 
 
Kul jobb med snabbt resultat!
 
 
Sedan hjälpte C till med slipningen av bordsytan och jag kunde ge den ens färg- rosa!
 
 
Jag hoppas Ruth ska bli nöjd, då hennes favoritfärg just nu är just rosa- på allt! 
 
Har i övrigt haft en underbar söndag med bastu och god middag. Känns som att jag kan gå till jobbet med ny energi i morgon! 
 
Ha ha en fortsatt fin söndagkväll.