Fredag!!

Den här fredagen är mer efterlängtad än vanliga fredagar. Kanske för att det varit en vecka med många upp- och nedgångar, det tär liksom på energin.
 
Inte blev det sämre av att solen dessutom bestämde sig för att visa sig! Snön ligger fortfarande som ett mjukt täcke över marken men får värmen göra sitt några dagar kanske lite försvinner, inte mig emot!
Det bästa var dock att jag hade några lektioner som fick mig att tänka att  "Jag har världens bästa jobbb"
 
När man får lyssna på elever som sjunger underbart fina låtar med bästa engelska uttalet, eller när man får hjälpa till att skriva fakta som eleven hittat och allt är så rätt. Eller varför inte njuta av en elev som gör stavningstest utan protester och sedan har bättre resultat än väntat. 
 
För att inte tala om den där engelsklektionen när vi ska jobba med musik, favoritlåtar och översättning. Att få dela en elevs intresse och kunskaper om musik och hur man laddar ned appar man aldrig hört talas om. Att inte vilja gå på rast när lektionen är över. Att plötsligt nå någon som helst vill vara hemma och skruva i en bil och inte ser meningen med att gå i skolan, som man får lirka och locka och trippa på tå runt för att se vilket humör hen är på innan man föreslår att man faktiskt ska jobba med en uppgift. Alla arga kommentarer är med ens glömda och man ser bara det fina i ungdomen. 
 
Det gjorde min dag!
 
 
Personer som får en att må bra är bra personer att ha nära.
 
 
Någonstans långt där inne hoppas man nog som lärare att man lyckats så ett frö som får gro och kanske blomma ut en dag. I den värsta skolledan och andra saker som är mycket viktigare är det svårt att se meningen med allt vi gör i skolan, men förhoppningsvis får vi en dag nytta av de kunskaper vi fick då. Vissa lärare glömmer man aldrig- av olika anledningar.  Jag imponeras dagligen av det jobb mina kollegor gör och deras omtanke om eleverna gör mig glad. 
 
Nu ska jag njuta av god mat! 
 
Ha en fortsatt fin fredag ❤️