Och sen då.....?

Sitter på vår uteplats och försöker njuta av allt det vackra utan att bli uppäten av knotten, och det är svårt. Kvällen är stilla och vacker och varm. I dag kom vi hem från en vecka i Uppsala och jag känner mig fylld av energi inför nästa veckas jobb. Att byta miljö och se andra saker är bra för själen. Det kan även få en att lyfta blicken och se längre än den horisont vi är vana vid hemma.......
 
Jag älskar människorna, lugnet, tryggheten och allt det vackra i den bygd jag växte upp. Jag är glad att jag fick vara barn och tonåring här. Jag är glad att mina barn får vara barn här. Men sen då.....??
Det jag en gång hade här finns inte längre och allt som hänt har lämnat ett stort hål i mitt hjärta. "Som man bäddar får man ligga" skriver någon på min blogg och någon säger "att skriva om allt kanske är som terapi för vissa, jag vet inte, men det blir ju så många frågor" Visst, jag har bidragit till min del i allt men det finns fler som inte tagit ansvar för sin del i allt och vad alla andra ska tycka skiter jag uppriktigt sagt i. Nåja, ska inte ge mer vatten på kvarnen till de som vill ha det. 
 
Jag säger bara att Världen är stor. Större än du någonsin tror.
 
 
I Gamla Uppsala har man hittat gamla gravkullar där kungar begravdes.
 
 
I den gamla kyrkan har man byggt in en riktig hällristning. 
 
 
 
På en 4H Gård vi besökte hade flera barn lämnat in sina nappar till djuren. Ruth var dock helt ointresserad av det!
 
 
 
 
 
 
I en park mitt i stan kunde Ruth träffa Pelle Svanslös och Maja Gräddnos och glatt springa runt i den fina miljö de byggt upp. Helt gratis dessutom!
 
 
På kvällen kunde vi äta middag ute. 
 
Det var en bra vecka som väckte många nya tankar, som sagt.....
 
Ha en fortsatt bra fredag!