Det här med livet alltså

Jag tänker mycket. Ni som känner mig vet att jag tänker alldeles för mycket, alldeles för ofta. 
En mycket trevlig människa sa till mig "låt tankarna ta semester ibland". Eller "tillåt dig själv att tänka en viss tid på dagen bara och lämna sedan tankarna". Visst låter det bra! Och logiskt. Varför ska jag låta saker som gnager i mig ta min energi hela tiden? Finns ju ingen anledning.
 
 
Så sant som det var sagt. Vem sa att livet skulle vara lätt?
 
 
Ja, jag är snäll. Men det betyder inte att du kan kliva rakt över mig! 
Jag önskar att vissa kunde ta vara på andras goda egenskaper, vara rädda om varandra och kanske till och med säga "Vilket bra jobb du gör!" Ibland. Jag är snäll och omtänksam men jag är inte dum. Jag går inte på vad som helst och godtar inte allt du säger. Jag ler och skrattar ofta, men om du tar dig tid att lära känna mig och se bakom den glada fasaden kommer du att hitta en annan sida av mig. 
 
Den här veckan kommer jag att ta ett stort beslut som kommer att påverka alla i familjen. Det känns bra. Jävligt bra.
 
Ha en fortsatt bra kväll!