Morgonstund......

Vaknade kvart i fyra och kunde inte somna om. Bredvid mig sov Ruth och C gott medan jag smög upp när klockan blivit fem och jag spelat Candy Crush soda tills jag inte hade någon tid kvar, och kollat senaste inläggen på Instagram. Nu har jag duschat och hällt upp en varm kopp kaffe. Ute är det kolsvart och helt tyst.
 
På måndag natt vaknade jag av ont i magen och kroppen och sov knappt en blund. Stannade hemma i går och sov massor! Fattar inte riktigt vad som hände, men på kvällen mådde jag bättre. När jag inte sov tittade jag på senaste säsongen av serien HOMELAND. Har du inte sett den så måste du göra det!! Den har vunnit flera Emmys och handlar om Carrie Mathison som jobbar som agent åt CIA. Hon åker till Pakistan för att slåss mot talibaner med livet som insats och runt henne finns personer som också råkar ut för alla möjliga saker. Att hon dessutom är bipolär gör henne inte mindre instressant!
 
I lördags hämtade vi en gran som nu står utanför köksfönstret och blinkar hysteriskt. Ruth och jag klädde inne granen som är rosa, till hennes stora förtjusning. Vi städade hela huset och det blev så fint! Vi får väl se hur länge det fungerar att hålla det så välstädat nu. På kvällen var vi bjudna på julbord av företaget C jobbar åt och det var länge sedan jag skrattat så mycket! Gästerna vid andra bord vände sig om flera gånger och undrade nog vad vi hade så roligt åt. Nu så här efteråt undrar jag också det, men med underbara människor omkring sig är det lätt att skratta åt allt och inget. 
 
Ruth sov över hos moster och Stefan så C och jag fick sovmorgon på söndag ( vilket var en himla tur ) När hon väl kom hem, nyduschad och mätt ( ! ) efter allt gott hon fått , var hennes eksem på händerna nästan borta och moster kunde konstatera att hon inte varit tät i näsan på hela natten, som hon alltid är hemma. Hemligheten var Luftfuktare! Så i dag inhandlas en sådan. Att vara hos moster ibland har sina fördelar.
 
Nu är klockan kvart i sex och C har vaknat och klagar över halsont. Återstår att se i vilket skick Ruth är i för hon somnade i soffan i går så fort hon kom innanför dörren. Hoppas jag kan gå till jobbet i dag......
 
 
 
Att Talibaner kan vara ruskiga visade den här mannen som spelade ledare för ett gäng i Homeland. 
 
Ha en bra onsdag!