En helg i januari

Efter alla vab- dagar och andra energislukande saker i tillvaron bestämde vi oss för att lämna disk, tvätt och städning hemma. Efter jobbet på fredag tog vi bilen och körde mot Sundsvall. Till Hampus, Hanna och Zelda. det skulle bli perfekt att Ruth inte sovit något på dagis "för då skulle hon ju sova i bilen". Vi kunde inte haft mer fel, och jag lovar att jag var på väg att hoppa ut i farten till slut!! En övertrött tvååring är inte att leka med och hon hade verkligen bestämt sig för att göra resan så besvärlig som det bara var möjligt. Jisses......
 
Väl framme åt vi hämtpizza och bara umgicks. Ruth somnade fort tillsammans med C medan jag orkade sitta uppe en stund längre. 
 
På lördag morgon vaknade vi tidigt och kunde se fram emot en dag för oss själva, C och jag, då Hanna och Hampus skulle ta med Ruth på badhuset där det fanns barnbassänger, grottor och skepp. 
Vi var vid IKEA innan det ens öppnat.....
Att gå omkring bland rummen de gjort är bland det bästa jag vet. Att få drömma och fantisera om hur man skulle vilja ha det hemma. För att inte tala om alla tips man får! Och att sedan lämna varuhuset med några ramar för 49 kr/st, några ljus, förvaringslådor för 9 kr/st och två stora amplar i plåt för 19 kr i en hemsk grön färg men som kommer bli jätte fina när de fått ny färg, kan göra vem som helst glad. Efter varsin korv i cafeterian gick vi vidare till Birsta köpcentrum. 
 
Där nöjde vi oss med en Kaffe Latte, en Napoleonbakelse och en chokladboll innan vi åkte hem till badarna. Ruth sov nöjt när vi kom tillbaka och vi fick höra om hur bra de hade haft det. Kan inte tacka dem nog för att vi fick den här stunden för oss själva. C sade nöjt till mig "du höll mig till och med i handen!" Ja, tänk vad man kan glömma bort varandra i vardagen.
 
På kvällen blev det Thaimat, film och godis. Jag fick även en drink att smutta på, och "Rosa Pantern" fick mig verkligen att tänka på sommar, värme och sandstränder. Mätta som få gick vi i säng för att sova som småbarn till klockan åtta i morse då vi väcktes av solen som sken in genom förnstret. Efter frukost gjorde vi oss redo för att åka hem. Nöjda och fyllda av ny energi. Att få krama om min Hampus och Hanna, att få se hur fint det fått det i sin nya lägenhet och att få umgås med dem gav mig styrka att orka med kommande veckor.
 
 
 
De har fått det så mysigt! En jätte fin, stor tvåa i ett gammalt charmigt hyreshus med balkong.
 
 
Rosa Pantern.
 
 
Väl hemma igen fick de nya ljusen flytta in i öppna spisen.
 
Ta hand om varandra!