Några tips bara!

Så här i semestertider med lediga dagar och ovanligt mycket tid kan det ibland vara kul att lyssna på en ljudbok eller titta på en film eller bra serie! 
Om du råkar ha Netflix och Storytel blir det genast lättare.
 
 
Har precis avslutat första säsongen av Sense 8 och kan lätt säga att det är bland det bästa jag sett!! Om man gillar spänning, mystik och passion som jag gör är den här serien perfekt. Kunde knappt sluta titta när jag väl börjat och nu blir det jobbigt att vänta på nästa säsong.....
 
Råkar du ha en läsplatta eller smartphone kan du ha Storytel! Här finns tusentals böcker i alla möjliga kategorier och det är inte ens svårt att hitta något du gillar. Jag har precis lyssnat klart på en deckare av Sara Sarenbrandt - "Avdelning 73" Så himla spännande!! 
Har nu börjat på "En nästan vanlig man" av Dan Butler. Verkar minst lika lovande.
 
Om man varken känner för ljudbok eller tv- serier kan man alltid baka, eller hur!?
Med barn hemma på sommarlov frågas det ofta om det finns "något gott" hemma, och då kan det vara bra att ha en påse med kanelbullar eller kakor hemma. Har hittat några favoriter jag är väldigt sugen på att prova:
 
 
En vetelängd med choklad kan väl aldrig bli fel.........?
 
Eller 
 
 
Pizzasnurror med skinka, ost och tomatsås.
 
För att inte tala om
 
 
Kakor av smördeg! Har alltid velat prova och nu känns det som det kan vara läge. Det verkar så praktiskt med en deg som man kan göra olika kakor av- förra veckan gjorde jag Daimsnittar och de blev riktigt goda.
 
I kväll skiner solen och min hemby visar sig från sin bästa sida. Ska man tro väderleksprognosen är detta finaste kvällen på ett tag då det ska bli kallt och regnigt redan i morgon. Jag tänker njuta av den och inte lägga mig på länge!
 
Ha det bra där ute.