En bra dag!

I dag har himlen varit grå och regnet hängt i luften. Då passade det utmärkt med trevligt sällskap för både Ruth och mig! Hon saknar verkligen kompisarna på dagis så hon hade väldigt roligt med Isak. Innan hade vi städat och bakat en Silviakaka.
 
 
När det blir sommar känns det extra roligt att baka! Tycker ni inte?! Det hör liksom till att det ska finnas fikabröd när det är sommarlov.
 
 
Jag har så många tankar på vad jag ska göra! När vädret är fint har jag väldigt svårt för att bara sitta och sola och det kliar i fingrarna. De här fina sprayfärgerna hittade hem till mig här om dagen och bara väntar på att bli använda!
 
 
Tror de kommer att passa bra till den här stolen som jag fyndade på en auktion i går! Den är perfekt till köksbänken där Ruth brukar sitta. Kanske får den bli lila eller rosa......
 
 
Den här pappersförvaringen ropade jag in för tjugo kronor och den ska få lite ny utsida så kommer den att passa ännu bättre här hemma.
 
 
Kolla på dessa fina plastmattor jag fyndat på Köp och Sälj! Ruth blev mycket förtjust och tyckte vi skulle dansa på dem! Tror de blir fina i uterummet.
 
 
Efter middagen städade vi Frans rum och till min stora förvåning satt Ruth helt lugnt och byggde med lego! Det händer inte särskilt ofta.
 
Inte nog med det. Sedan satte hon sig ned och byggde en hel pärlplatta! Det är bara att hålla andan när såna Ögonblick kommer.
 
 
Lilla gumman. 
 
Nu tittar vi på "Sommar med Ernst" och drömmer om ett eget torp att göra iordning!
En bra dag och en bra kväll.
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Så gott med hembakat!

Svar: Det var mycket uppskattat! :)
Lola med Å

#2 - - Ida Nilsson:

En silviakaka nu på kvällskvisten hade ju inte suttit fel!

Svar: Silviakaka är aldrig fel ;)
Lola med Å