Sommar och sol!

Lagom till första lediga dagen gjorde oss solen OCH värmen den äran att visa sig. Tog skyndsamt med mig Ruth på en promenad till affären där vi köpte en glass som vi åt upp vid en parkbänk utanför. Väldigt trevligt hade vi!
Sedan gick vi hem och lekte i sandlådan en stund innan Axel och Frans kom hem från sin pappa. Dagen kunde knappast börjat bättre. 
 
Ägnade resten av dagen åt att städa huset. Ruth gjorde sitt bästa för att jag inte skulle städa och efter ett misslyckat försök att få henne att sova en stund åkte vi till affären igen för att handla inför midsommarafton. Det blev inte riktigt klart då hon var en aning otålig, så jag får göra ett nytt försök i morgon!
 
Den senaste veckan har ägnats åt färdigställande av uterum, prinsbröllop, städande av skivbord, bakande av baguetter och tårtbottnar, planerande och pynt. 
 
 
Försöker använda det vi redan har och ge dom en ny plats. Tycker det blev ganska bra!
 
 
C gjorde ett bord vi kan äta middag/lunch/frukost på om vi vill. Ska bara få lite färg så blir det ännu bättre!
 
 
Chiliplantorna som vuxit till sig i källaren fick flytta ut och nu ser vi fram emot många fina frukter!
 
 
Satt som klistrad framför tvn när de här sa ja till varandra och kom på mig själv med att le fånigt för mig själv flera gånger och tänka att det är bra fint med prinsar och prinsessor ändå....
 
 
Den här damens företagsamhet har inga gränser. Hittade henne i full färd med att träna på att klippa en dag. Jätte bra! Men träna gärna på något annat än mina virkade mormorsrutor! Hann precis rädda dom och ge henne ett garnnystan istället.
Ett av mina mål i sommar blir att njuta av stunderna med barnen och ta tillvara de där stunderna som aldrig kommer tillbaka. Vad har DU för sommarplaner?
 
Ta hand om er.