Tankar

Nu är skolan tom på elever men vi lärare jobbar vidare några dagar till. I går hade vi en utedag i skogen och trots kallblåst med långkalsonger och mössa blev det en riktigt trevlig dag! Vi fick tips om hur man kan undervisa elever ute i både svenska, engelska, matte och NO av en pedagog från Naturskolan i Umeå. Vi letade träd, mätade träd, letade motsatsord, lärde oss nya engelska ord och lekte massor. 
 
Under dagens gång insåg jag att mina barn är ute i skogen alldeles för sällan! Vi har förmånen att bo på ett ställe där skogen och naturen är ett självklart inslag i vardagen för många. Den finns nära och har så mycket att bjuda på. Själv har jag fina minnen från utflykter med mamma och pappa med eld och kokkaffe vid vackra Vindelälven, både som barn och vuxen. Ett av mina mål i sommar är vara ute i naturen med barnen.
 
 
Våra ord om en sten blev en bra dikt.
 
 
Elden värmde bra.
 
Efter en hel dag ute väntar nu skrivbordet på mig. Ska försöka få ordning på alla papper och förhoppningsvis även planera hösten med mina kollegor.
 
Ha en fin dag!
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Jobb, Livet, barn, natur