En helg i maj

Måndag morgon och solen skiner från en klarblå himmel. Barnen äter flingor och mjölk, tittar på sin IPad och Bolibompa. Jag dricker kaffe och känner att det blir bra med en kort arbetsvecka! 
 
I lördags lurade jag med min syster på loppis där vi skulle sälja saker vi tröttnat på och ville bli av med, fina barnkläder Ruth vuxit ur, leksaker och pyssel. Vilken förlustaffär det visade sig vara! Fick packa ihop i stort sett alla grejer igen och ta med hem. Loppis verkar inte vara lika populärt i min hembygd som på andra ställen.
 
Jag fyndade däremot ett jätte fint gammalt sminkbord på Köp och Sälj, som jag ska fixa till i veckan. Kommer bli väldigt roligt.
 
 
Med en ny spegel, lite färg och kanske kontaktplast eller tapet kommer det bli som nytt!
 
 
Sedan ska mitt gamla skåp få sig en omgång med grå färg!
 
 
Denna gamla goding är tyvärr inte min, men jag har fått förtroendet att se om jag kan ta fram det gamla tyget på den. Blir spännande.
 
 
Ruth har varit utan stövlar ett tag men så kom dessa äntligen! köpte två par för säkerhets skull, och hon har sprungit runt i dem hela helgen!
 
 
Denna bild tog jag i morse medan hon ännu sov lugnt vid min sida. Nu är hon uppe och vill inget hellre än att åka till Humlan! Bäst vi gör det. 
 
Ha en fin måndag!