Och därmed fasta!!

Att det i dag är den fjortonde maj och snöflingorna faller utanför mitt fönster gör att jag helst vill lägga mig i sängen och somna ifrån eländet! Kan också vara för att glömma att jag är hungrig......
För första gången på sekler har jag bestämt mig för att prova en diet!! Många pratar om 5:2 på jobbet och jag blev intresserad av hur det skulle kunna funka för mig. Jag slutade äta frukost, som jag aldrig kunnat vara utan förut och fann att det gick riktigt bra. Lunchen fick bestå av något lättare medan middagen blev huvudmålet. Jag är inget fan av att räkna kalorier men det är lite kul att se hur mycket man kan klara sig på utan att gå under.
 
Jag har lagt mina fastedagar på måndag och torsdag. Måndagar för att det är den mest hektiska dagen på jobbet och jag knappt har tid att känna efter om jag är hungrig. Torsdag för att veta att jag i morgon kan unna mig en god middag och helgen ligger framför mig. Visst är jag lite snurrig och magen protesterade högljutt ett tag, men humöret är inte alls så dåligt som jag trodde det skulle vara. Jag kan verkligen bli en häxa när jag är hungrig......
 
Att sysselsätta sig med något för att inte tänka på mat är ett bra råd som jag tagit till mig. I morse åkte nästan allt i badrummet ut och jag förberedde för en målning av tak och väggar. Har läst på om att måla på kakel och tror det kan fungera! Bara lite vit färg där inne kommer att göra underverk. Badkaret ska ut och jag ska måla om och använda sånt vi redan har- det gillar jag. 
 
 
Porslinet är ljusblått och det är helt okej, kunde varit värre! Golvet är original sedan huset byggdes och jätte fint. Fönstret är onödigt stort och jag vet varken in eller ut när det gäller gardiner! Ska man ha såna??
 
 
Ingen av oss badar någonsin så det är bara onödigt att ha det stående här.
 
 
Alla saker ska få sin plats.
 
 
Ja, vi gjorde ett litet försök till målning en gång men kunde inte bestämma oss för vilken färg vi skulle ta då.
 
 
De här kloka orden får jag försöka bevara, tycker ni inte?
 
 
Inte klokt så mycket grejer man har!
 
Så badrummet blir mitt projekt då C har fullt upp med att bygga växthus/glasrum på vår uteplats! Det kommer också bli superbra. Fortsättning följer.