Till nytta?

Helgerna är viktiga! Det är då man ska ladda batterierna inför kommande vecka, få saker gjorda och känna att allt varit till någon slags nytta.
 
Det gick väl så där den här helgen, men det får gå ändå. Tidiga kvällar och ännu tidigare morgnar resulterade i sängbygge till Ruth, bakning av banankaka som frystes in tills killarna kommer hem igen, och en kladdkaka med jordnötssmör. Den åts till efterrätt i går samt i dag för att fira världens bästa pappa. 
Trots det rätt så fina vädret har jag inte varit utanför dörren. Dumt nog, inser jag nu då lite frisk luft hade varit toppen! 
 
Har möblerat om och fixat till i mitt pysselrum ( ovanligt va?! ) och den här gången börjar det likna något som jag kan börja trivas med. Ruths rum blev jätte bra med ny säng och mer plats för alla saker. Ska bara sätta upp ett fint tyg så hon kan tycka det är lite mysigt att vara där inne. Kojor är något alla barn borde ha! Själv älskade jag dem när jag var liten. 
 
Nu har halva veckan gått och jag har insett att på mitt jobb finns många vardagshjältar! 
Jag bor i en liten by och kan därför inte vara öppen med vad jag tycker och tänker, tyvärr. För tänker- det gör jag massor. Säkert alldeles för mycket för att det ska vara nyttigt. Skolan är en spegling av samhället och jag kan bara konstatera att det är svårt som lärare att lösa alla problem..........
 
 
Banan- och chokladkaka.
 
 
 Min kreativa dotter dekorerade kakan medan jag vände ryggen till, men det blev ju riktigt snyggt!
 
 
Den här sängen är nu ett minne blott men bilder får ni inte förrän den nya är klar! ;)
 
Natti natt.
#1 - - a n n i k a:

Gott!

Svar: Tack för din kommentar! 😃
Lola med Å