Suck........

 
I dag känns det verkligen så. Jag har ingen inspiration till någonting. Min energi är låg och tankarna på framtiden känns oroande. Att känna engagemang för något är svårt när man inte vet hur länge det kommer att vara, och jag börjar tröttna på att inte känna mig behövd och uppskattad. 
 
Jag vill vara glad! Jag vill ha lust att baka bullar, sno ihop ett par muffins eller pyssla när jag kommer hem från jobbet. Jag vill längta efter en promenad eller dricka ett glas vin med en vän. Jag vill tycka det är mysigt med höstmörkret och jag vill påbörja nästa projekt här hemma. 
Istället blir jag sittande och längta tills jag får lägga mig för kvällen. För att slippa tänka. 
Det här är inte den vanliga jag och jag undrar hur jag ska tänka för att inte ramla över kanten, ramla ned i träsket av hopplöshet och mörker. Där har jag varit förut och dit vill jag inte igen.
 
Så! Vad är att göra mer än att göra det bästa av vad man har och försöka se ljust på allt. Det måste väl gå....?!
 
Sköt om dig!