En fin helg

 
 
Fredagen kom och jag avslutade den med klipp och färg hos en frisör jag aldrig varit hos förut och jag blev så nöjd! Jag har rysligt mycket hår, vilket jag är glad för, men ibland kan det vara svårt att få till en bra frisyr. Det hade inte den här tjejen några problem med och dit kommer jag att gå fler gånger.
 
Väl hemma blev det god middag och tidigt i säng. Är det inte konstigt att man är så fantastiskt trött på fredagar??
 
Lördagen kom och i vanlig ordning vaknade vi tidigt, C och jag. Har börjat uppskatta våra tidiga morgnar med kaffe, en brasa och lugn och ro innan alla barnen vaknar. Och att kunna slumra till lite i soffan innan det är dags att starta dagen. Åkte till affären och köpte lite mat och godis till barnen som skulle vara med farmor medan C och jag åkte i väg till huvudstaden för att äta midag med hans chef och hans sambo. De hade bokat bord på en supermysig restaurang i bästa Moulin Rougestil med röda textilier och sammet tillsammans med kristallkronor och  mjuka mattor. Maten var underbar!! C åt råbiff till förrätt, en köttbit med hasselbackspotatis och bearnaisesås. Jag valde Carpaccio och laxkotlett. Jisses.....
 
Vid bordet snett bakom oss friade en kille till sin flickvän och så vitt vi kunde se så sa hon ja! Inget man får se särskilt ofta. Chefen visade sig vara en mycket trevlig person liksom sambon, lyssnade hänfört om alla resor hon gjort i sitt jobb och om det liv de lever i Stockholm. Tiden gick rasande fort och snart var det dags att ta tåget hem. Att bara ha fyrtio minuter till "storstan" känns nästan overkligt. Jag kan ju faktiskt ta med mig barnen själv och åka in om jag vill! 
 
Eftersom vi hade lite tid innan middagen gick vi omkring och tittade i affärer, skyltfönster och en julmarknad på Stortorget med sockervadd, polkagrisar och stickade vantar. Vi hann också med en kaffedrink på ett supermysigt ställe som värmde gott.
 
Att göra detta var bra för oss. Att slippa tänka på allt det praktiska hemma och bara vara vuxna och prata om vuxna saker. Det ska vi se till att göra oftare. 
 
Söndagen bjöd på snöstorm och vi behövde inte gå ut alls, vilket var skönt. Tände första ljuset och fikade lussebullar och pepparkakor medan julmusiken spelade i bakgrunden. Att bara vara hemma efter en sådan kväll var extra uppskattat. Nu har jag energi för att klara av nästa vecka med allt den har med sig!
 
 
 
 
Ta hand om varandra!